03 marts, 2013

DIY: linning med synligt foer

For et par dage siden lovede jeg at komme med en DIY på hvordan man laver linning med synligt foer. Derfor kommer vejledningen selvfølgelig her :)

God fornøjelse!

1: Find et mønster på bukser, nederdel eller hvad du ønsker at lave - det vigtige er bare det kan laves med elastiklinning fremfor rib.

2: Til det mønster jeg har valgt, har jeg tegnet linningen af også lavet den dobbelt så høj som mønstret siger. Klip først din del i det stof som bukserne skal syes i.

3: Klip derefter en tilsvarende del i det stof som skal være foer. Denne den skal være ca. 1/2 cm højere, alt efter hvor meget du gerne vil have den skal være synlig.

4: Sy de to stykker sammen, ret mod ret.

5: Fold dem ud.

6: Fold på den lange led og sæt en nål fast i syningen. Sy nu henover enden, så linningen bliver lukket.


1: Fold linningen om og nål den fast i den højde du ønsker den skal være synlig. Min er kun 3-4 mm på disse bukser.

2: Lav en stikling lige under kanten hele vejen rundt.

3: Nu skal den gerne se sådan ud.

4: Klip den nederste kant af linningen til, hvis foerstof og buksestof ikke er lige langt eller hvis du ønsker din linning kortere.

1: Sæt 4 nåle i din linning og sæt den fast i de 4 syninger på buksen.

2: Overlock nu hele vejen rundt, pånær et lille hul til elastik.

3: Træk elastik gennem linningen og luk hullet med overlockeren.

4: Den færdige linning :)

- Og de færdige bukser


3 kommentarer:

  1. Tak for DIY'en - den må jeg prøver en dag ;o)

    SvarSlet
  2. SÅ fint Mette - den glæder jeg mig til at afprøve.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Det er en super fed detalje - den glæder jeg mig til at prøve. Tak for DIY :-)
    Kh Line

    SvarSlet